شهرچی
شهرچی
دریاچه آویدر (آبیدر) نوشهر

دریاچه آویدر (آبیدر) نوشهر

دریاچه آویدر یکی از جاذبه های زیبا و جذاب استان مازندران می باشد که بسیار نظر گردشگران را به خود جلب کرده است. سد آویدر (سد صلاح الدین) در فاصله 30 کیلومتری نوشهر در استان مازندران در حوالی جنگل سیسنگان در ارتفاع 125 متری از سطح دریا قرار دارد. این سد برای آبیاری مزارع کشاورزی در اطراف احداث شده است. وجود جزیره کوچک در وسط این دریاچه به زیبایی این منطقه اضافه کرده است. رطوبت این منطقه به دلیل فاصله از کوه و دریا کمتر است و این منطقه آب و هوای مطلوبی دارد. منابع و مناظر طبیعی در این منطقه شبیه مناطق جنگلی شمال کشور می باشد ولی با این تفاوت که بسیار بکر و زیبا است. از امکانات این منطقه گردشگری می توان به رستوران، سرویس بهداشتی، سوارکاری دور دریاچه، قایق سواری، دوچرخه سواری و … اشاره کرد.

دریاچه آویدر (آبیدر) نوشهر محل مناسبی برای برپایی پیک نیک و لذت بردن از طبیعت می باشد. شما در این منطقه می توانید چشم اندازهای بسیار زیبایی برای عکاسی از طبیعت و خود استفاده کنید.

چطور به دریاچه آویدر برسیم؟

در مسیر نوشهر به رویان بعد از گذشت 10 کیلومتر از پارک سیسنگان تابلوی دهکده گردشگری آویدر را کنار جاده روبروی دریا مشاهده می کنید. پس از وارد شدن به جاده دریاچه آویدر از روستاهای تاج الدین کلا و ملا کلا عبور کرده و پس از طی کردن مسیر 5 کیلومتری، به منطقه گردشگری آویدر می رسید و با پرداخت هزینه وارد آن می شوید.

امکانات دریاچه آویدر؟

دریاچه آویدر اسکله قایق سواری دارد. در این منطقه می توانید با اجاره کردن قایق بر روی آب دریاچه بروید و تفریح کنید. همینطور اگر دوست دارید خودتان را به چالش بکشید می توانید اسکی روی آب را امتحان کنید.

از دیگر امکانات این منطقه، اسب سواری و دوچرخه سواری است. اسب ها و دوچرخه هایی توسط محلی ها برای اجاره وجود دارد تا از صرف کردن وقت در این فضا بیشتر لذت ببرید.

ماهیگیری در دریاچه آویدر یکی از تفریحات جذابی می باشد که در برای شما مهیا شده است. دریاچه آبیدر زیستگاه ماهی های گوناگونی می باشد. در صورتیکه قصد ماهیگیری در این دریاچه دارید لوازم ماهیگیری خود را فراموش نکنید.

وجود رستوران های مختلف سنتی، کافی شاپ و غذاخوری خیال شما را از بابت غذا و خوردنی راحت می کند.

علاوه بر عکاسی با گوشی از این فضای بکر، در مجتمع دریاچه آویدر مکان هایی وجود دارد که لباس های محلی در اختیار شما می گذارد و از شما نیز عکس برداری می کنند.

زمان مناسب برای سفر به دریاچه آویدر

دریاچه آویدر چهار فصل است و آب و هوای معتدل و خنکی دارد. مسافرت در هر فصلی به اینجا، زیبایی های خود را دارد. اما بهترین زمان برای سفر به دریاچه آویدر بهار و تابستان می باشد.

اقامت در دریاچه آبیدر

متاسفانه در  این منطقه هتل و یا مسافرخانه وجود ندارد. از آنجایی که فاصله چندانی بین نوشهر و دریاچه آبیدر نیست می توانید برای اینکه بیشتر از این مکان استفاده کنید، صبح به اینجا بیایید و تا تاریک شدن هوا از طبیعت بکر دریاچه آویدر استفاده کنید و لذت ببرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب و کارت رو به رایگان و بدون تاریخ انقضا در شهرچی آگهی کن.
دانلود اپلیکیشن شهرچی